Technologia VR w grach – czy czeka ją świetlana przyszłość?

Technologia VR w grach – czy czeka ją świetlana przyszłość?

Technologia wirtualnej rzeczywistości wdarła się przebojem do świata cyfrowej rozrywki. Filmy, gry, prezentacje przestrzenne a nawet leczenie fobii, to wszystko może być już teraz realizowane przy użyciu technologii VR. Czy jednak rynek elektronicznej rozrywki będzie dalej szedł w tym kierunku? Czy duże firmy nadal będzie inwestować w rozwój tej technologii?

Najwięksi gracze na rynku

Aktualnie rynek zdominowany jest przez 3 duże firmy. HTC, które zaawansowaniem swojego Vive zyskało wielu sympatyków, mimo wysokiej ceny, Sony, mające sporą bazę klientów (okulary VR od sony wymagają do działania konsoli PlayStation), oraz zachwycające niską ceną oraz Facebook, który mocno inwestuje w rozwój swoich gogli Oculus Rift (amerykańska firma kupiła firmę która stworzyła ten sprzęt wraz z całą technologią). Na próżno jednak szukać zapowiedzi nowej generacji gogli. Co prawda obecne już teraz ograniczone są mocną konsol i komputerów osobistych, jednak w dziedzinie optyki również nie dzieje się nic nowego. Jednak brak rozwoju sprzętu nie oznacza, że rynek zaczyna hibernować. Sporo firm (np. HTC) skupia się na odkupowaniu technologii i rozwiązań od zewnętrznych firm, samemu skupiając się głównie na odpowiedniej miniaturyzacji, oraz technologii śledzenia ruchów gracza.

Rozrywka, którą kocha świat

Aktualnie szacuje się, że co trzeci gracz posiada, lub planuje zakup urządzeń technologii VR. Oznacza to, że rynek nadal się rozwija. Wielu ludzi uwielbia ten model rozrywki, dodatkowe lekarze oraz fizjoterapeuci zaznaczają, że granie z wykorzystaniem ruchu, jest znacznie zdrowsze niż typowe siedzenie z padem na kanapie. Imersja jest niesamowita, gracz jest otoczony grą, nie można od tak odwrócić głowy czy spojrzeć za monitor, stąd też gra znacznie bardziej angażuje zmysły. Jest to rozrywka na zupełnie innym poziomie, niż typowe gry, mimo iż jest to technologia nadal droga (odpowiedni komputer + sprzęt VR do koszt od 4 do 10 tys. zł) nie trzeba jednak przekładać zakupu na później, można kupić ten sprzęt dzięki kredytowi. Raz zakupiony sprzęt do VR, będzie służ przynajmniej kilka lat.
Aktualnie prawie każdy duży wydawca gier, posiada w swojej firmie dział od VR. Nawet Rockstar, które niechętnie podchodziło do tego trendu, postanowiło dostosować swoją popularną grę – L.A. Noir do potrzeb technologii VR. Biblioteka mniej i bardziej złożonych produkcji jest bardzo bogata. Możemy wcielić się w skoczka narciarskiego, sprzedawcę w sklepie, więźnia czy kucharza, by przy pomocy różnych mini gier przeżywać nowe przygody.

Dodaj komentarz